Download

Filter_Search

วารสาร : ปีที่ 3 ฉบับที่ 1 มกราคม-มิถุนายน 2560
ชื่องานวิจัย (TH): การพัฒนาเกมเพื่อการเรียนรู้ เรื่องตัวกลางการสื่อสารข้อมูล สำหรับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2
ชื่องานวิจัย (EN) : The Development of the Game for Learning on the Communications Medium Data for Mathayomsuksa 2
ผู้วิจัย : นภารัตน์ บุตรแดงน้อย และ สวียา สุรมณี
บทคัดย่อ (TH) : 

การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) พัฒนาเกมเพื่อการเรียนรู้ เรื่องตัวกลางการสื่อสารข้อมูล 2) หาคุณภาพของเกม เพื่อการเรียนรู้ เรื่องตัวกลางการสื่อสารข้อมูล 3) หาดัชนีประสิทธิผลของเกมเพื่อการเรียนรู้ เรื่องตัวกลางการสื่อสารข้อมูล และ 4) ศึกษาความพึงพอใจของผู้เรียนที่มีต่อเกมเพื่อการเรียนรู้ เรื่องตัวกลางการสื่อสารข้อมูล
ผลการวิจัยพบว่า 1) ได้เกมเพื่อการเรียนรู้ เรื่องตัวกลางการสื่อสารข้อมูล สำหรับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2
2) คุณภาพของเกมเพื่อการเรียนรู้ เรื่องตัวกลางการสื่อสารข้อมูล สำหรับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด 3) ดัชนีประสิทธิผลของเกมเพื่อการเรียนรู้ เรื่องตัวกลางการสื่อสารข้อมูล สำหรับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 มีค่าเท่ากับ 0.62 หรือ ร้อยละ 62 และ 4) ผลการประเมินความพึงพอใจของผู้เรียนที่มีต่อเกมเพื่อการเรียนรู้ เรื่องตัวกลางการสื่อสารข้อมูล สำหรับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด

Abstract : 

The purposes of the research were 1) to develop of the game for learning on the communications medium data for mathayomsuksa 2, 2) to evaluate the quality of the game for learning on the communications medium data for mathayomsuksa 2, 3) to study the effectiveness index learning on the communications medium data for mathayomsuksa 2 and 4) to study the learning retention of the students who learned with the game for learning on the communications medium data for mathayomsuksa 2.

The research findings showed that 1) The Game for learning on the communications medium data for mathayomsuksa 2. 2) The result showed that the quality of the game for learning on the communications medium data for mathayomsuksa 2 created was in the highest level. 3) The effectiveness index of game for learning on the communications medium data for mathayomsuksa 2 was 0.62 or 62%. and 4) The satisfaction of students for using the game for learning on the communications medium data for mathayomsuksa 2 created was in the highest level.

Keywords : เกม, ตัวกลางการสื่อสารข้อมูล, มัธยมศึกษาปีที่ 2
Full Paper : Download

<< ย้อนกลับ | |