Download

Filter_Search

วารสาร : ปีที่ 5 ฉบับที่ 2 กรกฎาคม-ธันวาคม 2561
ชื่องานวิจัย (TH): การพัฒนาระบบประเมินพัฒนาการนักเรียนพิเศษ
ชื่องานวิจัย (EN) : Development of the Special Student Developmental Assessment System
ผู้วิจัย : จารี ทองคำ*, ธีรยุทธ คูณสุข, สุวรรณ บัวพันธ์ และธวัชชัย ชมศิริ
บทคัดย่อ (TH) : 

การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) พัฒนาระบบประเมินพัฒนาการนักเรียนพิเศษ 2) ศึกษาประสิทธิภาพของระบบประเมินพัฒนาการนักเรียนพิเศษ ด้วยหลักการกล่องดำ (Black Box Testing) 3) ศึกษาความพึงพอใจของผู้ใช้ที่มีต่อการใช้ระบบประเมินพัฒนาการนักเรียนพิเศษ กลุ่มเป้าหมายเป็นคุณครูของศูนย์ศึกษาพิเศษประจำจังหวัดกาฬสินธุ์ จำนวน 7 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ระบบประเมินพัฒนาการนักเรียนพิเศษ และแบบประเมินความพึงพอใจ ได้แก่ สถิติที่ใช้ในการวิจัย คือ ร้อยละ ค่าเฉลี่ยและส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน
ผลการวิจัยพบว่า 1) การพัฒนาระบบพัฒนาการนักเรียนพิเศษ พบว่าระบบสามารถทำงานได้ตามเงื่อนไขการทำงานร้อยละ 100 2) ศึกษาผลการทดลองการใช้ระบบด้วยหลักการกล่องดำ (Black Box Testing) พบว่า ข้อมูลเข้าและข้อมูลออกได้ผลการทดลองความถูกต้อง ร้อยละ 100 และ 3) ผลการศึกษาระดับความพึงพอใจของคุณครู พบว่า ครูมีความพึงพอใจอยู่ในระดับมากที่ค่าคะแนนเฉลี่ย 4.43 และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน 0.23

Abstract : 

The purposes of the research were to develop the special student developmental assessment system, to study experimental results using black box testing, and to study the satisfaction of teachers at the Kalasin Special Education Center regarding the usage of the special student developmental assessment system. The target group is 7 teachers of the Kalasin Special Education Center. The instrument were the special student developmental assessment system and a questionnaire. The statistics used in this research include percentage, average and standard deviation.
The research findings showed that the development of the special student developmental assessment system we found that the system can work correctly 100%. From the study of experimental results using black box testing, we found that the input and output data is correctly 100%. As for the results of the teacher satisfaction level, we found that the average score is 4.43 and standard deviation is 0.23.

Keywords : Special Student Assessment System, Special Student, System Development
Full Paper : Download

<< ย้อนกลับ | |