Download

Filter_Search

วารสาร : ปีที่ 2 ฉบับที่ 1 มกราคม-มิถุนายน 2558
ชื่องานวิจัย (TH): เกมส่งเสริมการเรียนรู้แบบผสมผสานเรื่องการประกอบเครื่องคอมพิวเตอร์
ชื่องานวิจัย (EN) : Blended-Learning Educational Game to Support Learning on How to Assemble Computers
ผู้วิจัย : ธนสาร รุจิรา, ปานจิตร์ หลงประดิษฐ์ และ ณัฐชา เดชดำรง
บทคัดย่อ (TH) : 

งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างเกมส่งเสริมการเรียนรู้แบบผสมผสานเรื่องการประกอบเครื่องคอมพิวเตอร์ ดำเนินการวิจัยโดยใช้หลักการสร้างตามหลักวิศวกรรมซอฟต์แวร์ โดยใช้ตัวแบบการพัฒนาซอฟต์แวร์แบบรวดเร็ว (RAD) ตัวแบบการเรียนรู้แบบผสมผสาน โดยใช้การเรียนรู้โดยใช้โครงงานเป็นฐาน การเรียนรู้โดยใช้ปัญหาเป็นฐานและเกมจำลองสถานการณ์
ผลการวิจัย พบว่า เกมส่งเสริมการเรียนรู้แบบผสมผสานเรื่องการประกอบเครื่องคอมพิวเตอร์ ประกอบด้วย 4 โมดูล ได้แก่ โมดูลหลักโมดูลเนื้อหา โมดูลสร้างโครงงานและปัญหาและโมดูลส่วนต่อประสาน และผู้เชี่ยวชาญให้การยอมรับ โดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด และรายด้านทุกด้านอยู่ในระดับมากที่สุด คือ ด้านการออกแบบ และด้านระบบ

Abstract : 

This research aimed to develop a blended- learning educational game to support teaching on how to assemble computers. The software was developed based on the Rapid Application Development (RAD) software engineering principles, integrated with the project-based learning, problem-based learning, and blended learning.
The research findings found that the developed computer game consisting of 4 modules: blended-learning module, creating new project and problem module, user module, and user interface module. The experts showed acceptance as a whole at the highest levels and accepted each aspect at the level: the system design and the system.

Keywords : Promotive learning game, Blended Learning, Project-based Learning
Full Paper : Download

<< ย้อนกลับ | |